Wednesday, March 31, 2010

Bout BPump


Today morning, pegi Medela service centre @ Ampang, Dataran Palma utk repair my Bpump yg dah x okie sgt² tu, bunyi motor dia cam dah x leh nak buat suctions lg, so I decided to apply leave n took it there to repair. How relieve bile everythin dah ok, dulu buy the Bpump set tuh dlm RM3++, n guess wat dia kata since may 2009 dah naik harga jd RM469.  Lagi mahal laa kan, tat's y laa my friend x buy the Bpump ingatkan dia 'bedek' psl tat price. At the sametime, the customer service suruh buy yg lebey bagus dari tuh, the price...wah sgt² mahal n pikir 10x gak nk amik k x? Anyway mmg heavy used pon? The price deduct trade in value about RM130 become RM1658. Sgt² mahal kan? Tgk keadaan la camner, kalau dah add minus duit beli susu formula lagi mahal, so nnt I tanya ngan My Hubby camner eh, tapi kalau dah ckup kumpul duit nnt mayb beli kot? My 2nd son dah nearly 5 mnths n x + susu formula lg, my
   P/s: tis is my type tat i used.

1st one bout 2 yrs 5 mnths baru stop breastfeeding.  So, I think yg 2nd ni nk buat cam yg 1st one tuh, InsyaALLAH. Manalaa tahu semua nya ok, mg happy and grateful laa kalau dpt buat. Sbb bukan semua org dpt nk susukan anak secara eksklusif, lg² kalau keje yg mmg dah xde masa nk buat. Tp sbb rs bersalah, hntar nursery kat my 2nd one tuh, tat's y I nk dia rs the bonding. Hehe...

P/s: Bpump yg sgt² mahal n worth the price. 

Okie laa nak tunjuk laa jgak the Bpump tuh kan kat u ols... Ni laa dia...Jeng² Jeng... Complete set gtu....Oh ya, cara nak guna pon senang jek. Refer pd user manual dia okie.

Brand yg bagus utk guna Bpump setakat ni:-
1. Medela (of cos la kan!)
2. Avent
3. Spectra
Brand lain bukan nya x bagus, ikut mana suka nak guna brand aper pon, tp kadang² bila x kuat suctions nya jgn salahkan diri kita x bnyk susu, sbb rsnya susu ader jek...depends pd the Bpump tu sndiri. Alhamdulillah, mayb sbb I guna brand ni n My Hubby always motivate me to do Bpump, sampai skrang I percaya yg I bole reduce the money so that my sons dpt yg terbaik dr I.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2010 | Fashion Style Muslim | Privacy Policy