Wednesday, April 21, 2010

Berdietkah?

Awal² pagi, as normal routine, buy nasi lemak kat cafe n singgah buy air kat kedai sebelah. Abg kedai runcit tuh plak, boleh alih² ckp yg aku ni dah anak 2 pon bdn maintain camtuh jek, segan sebenrnya bila dia ckp mcm tuh. Sebab dia ckp pd 1 geng sembang dia. Pastu adalah 1 guy ni ckp, alah, kalau berdiet boleh laaa.... Rasa mcm (dlm hati "Bila masa plak aku berdiet ni" ,then terus² ckp "Hish, diet apanya kalau kuat mkn". Pastu terus chalo naik atas....

Sebenarnya xde istilah diet dlm diri aku ini. Dan xde rahsia pon yg aku amalkan. Kadang² bila kita kurus org ckp kita gini laa gitu la, tp dia x tahu hakikat yg sebenarnya... nak buat camner kalau baka keturunan aku kecik² n kurus²...Hubby aku plak mmg kurus gak, dulu rs nak naikkan bdn jugak sbb slalu org dok kata aku ni kurus sgt la bla...bla..blaa ...tapi aku redha je skrang? Aku pikir mungkin ader hikmah knapa tuhan anugerahkan aku badan camni. Alhamdulillah aku thankful sgt² pd ALLAH, apa yg dia dah bg pd aku... So, aku x kan sia² kan apa yg DIA dah bg pd hambanya yg kerdil ni.

Last but not least nak bgtau yg I'm very thankful for the kritikan dan juga kata² yang boleh downkan aku. Mak aku selalu kata, "kita jgn kisah sgt apa org kata, kalau kita pikir sgt boleh jadi 'ghe yee nun alif'.". Hehe... Anyway, thank u mum! Adeq syg mak n ayah sampai akhir hayat. I'm honoured to have both of you as my super parent!

(^-^)\/ p e a c e b a b e h

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2010 | Fashion Style Muslim | Privacy Policy