Wednesday, April 28, 2010

All about Hijab in my daily lifes


Semenjak 2 menjak ni, saya suka sgt² pakai hijab yg mengikut trend n yg sezaman dgnnya...hehe. Entah la, rsnya mmg habit/ lumrah wanita kot? Kalau yg berhijab tu, mcm x lengkap je hidup ni tanpanya, betul x?. Mcm lelaki dgn jam tangannya... Mcm tu lah kehidupanku tanpa hijab. Lagipon ianya adalah kewajipan seorg wanita islam utk menutup aurat. Aku rs bertuah sbb aku diajar utk berhijab drpd x berhijab? Kalau berhijab ni kita boleh gayakan dgn mcm² cara n gaya, tp kalau free hair entah laa...aku rs cam x selesa je, sbb aku mengikut suruhanNYA. Masing² punya pendirian kan?

Actually sejak zaman belajar lg mmg aku mcm tuh, sorry to say yg aku mmg suka shop around just to find
hijab yg best nak dipakai. Tp sbb nowadays, susah sgt nak bergerak k sana sini, dgn my children lg. Tu yg kadang² aim dulu mana yg rs ader quality sbb nak pakai lama n nak rsa selesa pakai, pastu baru buy. Selalu jugak buy online n kadang² tu pergi kedai² hijab mana yg berdekatan ngan ofis. Kedai yg dekat plak cam Munawarah, Ariani aka Jentayu n also De zahra. Aku ngan geng² ofis akan merayap kejap time lunch hour utk carik hijab jek. So, mmg gle beli hijab je laa keje nyer. Bukan nak membazir tp cam mmg x complete kalau x beli. Boleh gtu? Nak buat camner? Ihiks....

Actually, skrang ni
hijab yg saya suka pakai ialah hijab yg panjang mcm selendang tuh, dulu selalu laa beli kat Arzu. Sbb hijab dia besh, so mmg suka sgt pakai hijab tuh skrang. Skrang tgh 'ghe yee nun alif' ngan hijab tuh.

Tapi buat makluman semua, lepas ni InsyaALLAH bisnes
hijab akan bermula sedikit demi sedikit. Dulu jual jugak hijab, tp hijab org lain punya. Now, nak jual hijab aku sendiri. Doakan laa semuanya siap ok. Nanti hijab tuh dah siap akan saya take a picta n upload kan. Time tu uols boleh buy the hijab. Brand name, rahsia dulu eh...Takmo bgtau laa...x surprise gtu...

P/s: Buat bisnes onl9 je, kecik². X pernah terpikir nak buat bisnes time dulu², cita² nk jadik lain... Anyway, thanks to my hubby, sbb x kisah ngan apa yg I buat, sentiasa paham ngan my interest n always give full support 2 me... ;)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright © 2010 | Fashion Style Muslim | Privacy Policy